Prisma » Ştiinţă » VC200 – primul Volocopter pentru două persoane

VC200 – primul Volocopter pentru două persoane

elicopterul electric volocopter

O firmă germană a prezentat un design radical pentru un elicopter personal despre care susţine că ar putea reprezenta viitorul transporturilor.

Volocopter, conceput de e-Volo, este un tip de aeronavă complet nou, cu decolare şi aterizare pe verticală, care nu poate fi clasificat într-o categorie cunoscută. Este, de fapt, un fel de elicopter personal cu două locuri, 18 rotoare şi un joystick, gata să transporte prin aer două persoane.

Într-o primă fază, Ministerul Federal al Economiei şi Tehnologiei din Germania a acordat 2 milioane € ca subvenţie pentru costurile legate de proiect. Astfel, prototipul a efectuat teste de zbor, pilotat de la distanţă, în 2013, iar acum echipa lucrează la pregătirea primului zbor cu echipaj uman, programat în următoarele câteva luni. Volocopter are potenţialul de a reuni mai multe caracteristici noi care se aşteaptă la un adevărat aparat de zbor al viitorului: Este simplu de manevrat. E stabil. Cele 18 rotoare oferă redundanţă împotriva eventualelor erori de sistem. Nu are nevoie de o pistă şi este alimentat de baterii, ceea ce elimină emisiile toxice (mai ales dacă este încărcat de la o sursă de energie regenerabilă).

Echipa e-Volo lucrează în prezent la modernizarea întregului sistem, în faza de pregătire pentru prima zbor cu echipaj. Structura şi arhitectura sunt în esenţă aceleaşi ca şi cele folosite în 2013, dar dotările interioare au fost complet modernizate. “Asamblăm un nou sistem de control electronic al zborului, şi un nou sistem de baterii”, spune CEO-ul Alexander Zosel. “Cabina are o mulţime de caracteristici noi”, spune el. “Inima sistemului, electronica, sunt complet noi, şi există mai multă putere a elicelor”. Compania lucrează împreună cu guvernul german pentru a revizui normele de aviaţie în vigoare, care nu au o categorie pentru multicoptere sportive uşoare. “Acest proces merge înainte, mână în mână cu procesul de certificare”, spune Zosel.

Designul iniţială cu două locuri foloseşte baterii, care oferă o durată a zborului de numai 20-30 de minute. Zosel spune că intenţionează să vândă acest tip de aparat, cu certificat pentru zbor sportiv, la aproximativ 340.000 dolari. Se lucrează şi la dezvoltarea unui sistem de putere hibrid, care ar prelungi timpul de zbor la peste o oră, la o altitudine de 2000 m şi o viteză de 100 km/h. Dar acestea reprezintă doar începutul viziunii lui Zosel. “Scopul final este de a schimba mobilitatea pentru o mulţime de oameni, nu numai pentru distracţie”, spune el.

Se are în vedere, pe termen lung, o versiune mai mare pentru uz comercial, care ar putea duce patru sau şase persoane. Normele de aviaţie vor trebui să se schimbe pentru a permite acest lucru, dar Zosel crede că, în următorii zece ani, acest lucru se va întâmpla. “Noile reguli vor facilita vânzarea acestui tip de aeronave, şi va exista o piaţă mare pentru noi”, crede el.

Până atunci, oricine cu licenţă de pilot privat în Germania va fi în măsură să folosească aeronava revoluţionară, odată ce va fi lansată pe piaţă.



Scrieti un comentariu