Prisma » Ştiinţă » Zero2Infinity, o formă mai ieftină a turismului spaţial

Zero2Infinity, o formă mai ieftină a turismului spaţial

O experienţă nouă pentru turiştii spaţiali ar putea fi furnizată până în 2014 de zborul cu un balon imens, care va oferi privelişti uimitoare ale orizontului şi întunericului din spaţiul.

Un recent test s-a desfăşurat cu succes, netezind drumul pentru călătorii deosebite la preţuri rezonabile.

Balonul test a transportat o capsulă cu un robot umanoid până la o altitudine de aproape 32 km în 12 noiembrie, la doar câţiva kilometri de înălţimea de la care paraşutistul Felix Baumgartner a sărit în octombrie. Firma spaniolă Startup Zero2Infinity doreşte să ofere câteva ore de zbor potenţialilor turişti spaţiali pentru a face orice doresc într-un mediu aproape de spaţiu.

Compania are deja clienţi pe lista de aşteptare care au plătit un depozit de 10.000 de euro, ca primă tranşă din preţul biletului, 110.000 euro.

Un zbor tipic va dura mai multe ore pentru a ajunge la altitudinea maximă, astfel încât pasagerii să se poată bucura văzând soarele răsărind din întunericul spaţiului şi curbura Pământului. Balonul nu are nevoie pentru acestea să se apropie de 100 km altitudine, care marchează limita oficială a spaţiului (graniţa dintre atmosfera Pământului şi spaţiu cosmic).

“Petreci două ore la altitudinea de 36 km,” spune fondatorul Zero2Infinity, Lopez-Urdiales. “Am putea atinge înălţimi mai mari, dar nu ar fi nici o diferenţă, pentru că probabil a-ţi vedea aceleaşi repere vizuale la 39 km sau chiar la 100 de km”.

Pentru întoarcere este tăiat cablul între balon şi capsulă cu pasageri. Aceştia vor experimenta aproximativ 60 de secunde starea de imponderabilitate în timpul căderii libere, înaintea deschiderii paraşutei.

În recentul zbor de încercare încheiat cu succes, o capsulă pentru doi oameni a fost ridicată de un balon şi a revenit în siguranţă pe Pământ. În final, un balon va ridica o capsulă cu doi piloţi şi patru pasageri.

Turismul spaţial cu balonul, relativ mai accesibil prin preţul redus, ar putea deschide ochii multor oameni prin “efectul de ansamblu,” a spus Lopez-Urdiales. Frank White, un director de comunicare de la Harvard’s Kennedy School of Government, a inventat termenul pentru a descrie modul în care astronauţii au câştigat o mai bună apreciere a problemelor globale şi de mediu după ce au văzut Pământul înconjurat de întunericul spaţiului.



Scrieti un comentariu