Prisma » Ştiinţă » Biplanul Elytron 2S

Biplanul Elytron 2S

În ultimii 60 de ani, inginerii au încercat să combine avantajele specifice avioanelor şi elicopterelor într-un singur vehicul, dar, până în prezent, Boeing V-22 Osprey este singura realizarea în acest segment aflată în producţie, fiind destinat doar forţelor armate americane, japoneze şi israeliene.

Avioanele şi elicopterele performează bine în nişa lor aeronautică. Avioanele pot zbura la mare înălţime, rapid, pe distanţe lungi, şi transporta încărcături grele, în timp ce elicopterele pot ateriza şi decola vertical şi efectua manevre în spaţii foarte înguste. Situaţiile mai complicate sunt atunci când apar locuri în care cerinţele se suprapun, fie este nevoie de un avion care poate ateriza pe verticală sau de un elicopter care poate zbura la mare altitudine, de exemplu.

Elytron 2S este un nou proiect, pe configuraţie tiltrotor, care încorporează o aripă cu un design neconvenţional pentru a crea un avion hibrid cu o performanţă mai mare – mai ales în tranziţia dificilă dintre zbor vertical şi orizontal. Ultima realizare din familia de aeronave gândite de compania Elytron în ultimul deceniu, 2S este proiectat să combine caracteristicile unui elicopter şi unui avion cu aripă fixă, pentru a răspunde cererilor de servicii medicale de urgenţă, de căutare şi salvare, taxiuri aeriene şi explorarea petrolului.

Configuraţia aripilor pare exotică, dar este de fapt o variaţie pe un concept de aripă care datează din primele zile ale aviaţiei, atunci când a fost folosită de către pionierul Louis Bleriot, în 1907.

avion elicopter Elytron 2S

Potrivit proiectului sunt folosite două perechi de aripi. O pereche este pusă în partea din faţă pe fuselaj. O a doua pereche este amplasată pe partea de sus a cozii. Colţurile aripii din faţă şi spate sunt legate prin aripioare, luând aspectul unei cutii strâmbe. Datorită acestei forme, forţele sunt distribuite uniform prin intermediul structurii de cutie, ceea ce oferă aparatului mai multă putere şi greutate mai mică. De asemenea, ridicarea este cu aproximativ 15 la sută mai mare faţă de cea dată de aripile convenţionale.

Dacă aceste caracteristici sunt neobişnuite, dar nu fără precedent, potrivit producătorului, Elytron, elementul nou al modelului 2S îl reprezintă perechea suplimentară de aripi rotative montată la mijlocul navei care conţin motoarele şi propulsoarele.

Elytron a construit un model demonstrativ cu 2 locuri, asamblate ca un corp de aeronavă din carbon compozit, pe care l-a prezentat între 28 iulie şi 3 august la EAA AirVenture Oshkosh 2014. În această toamnă, Elytron va adăuga unitatea propulsoare, motor de curse 450 CP tur-bo, şi intenţionează să înceapă testele de zbor în 2015.



Scrieti un comentariu