Prisma » Ştiinţă » Aeronavă personală pentru utilizarea zilnică

Aeronavă personală pentru utilizarea zilnică

Vehiculele personale care navighează prin oraşe pe autostrăzi invizibile sunt o realitate a science fiction-ului, în Star Wars, Blade Runner, The Fifth Element, pentru a numi doar câteva, dar, una dintre cele mai mari dezamăgiri ale acestor ultimi ani este că nu avem încă, în viaţa reală, o maşină autentică care zboară, parcată pe alee. Ei bine, până în anul 2018, am putea avea mai multe modele de unde alege. Lilium Aviation din Germania anunţă că modelul său de dimensiuni reduse va fi cea mai avansată aeronavă personală dezvoltată vreodată.

Un companie start-up, Lilium, găzduită într-un incubator de afaceri ESA, pregăteşte prima aeronavă cu decolare şi aterizare verticală pentru uz personal din lume. Modelul electric cu două locuri va deschide uşa către o nouă clasă de avioane mai simple, mai silenţioase şi mai ecologice, disponibile începând cu anul 2018.

“Scopul nostru este de a dezvolta un avion pentru a fi utilizat în viaţa de zi cu zi”, explică Daniel Wiegand, CEO şi unul dintre cei patru fondatori ai companiei.

“Vom avea un avion care poate decola şi ateriza pe verticală şi nu are nevoie de infrastructura complexă şi costisitoare a unui aeroport. Pentru a reduce zgomotul şi poluarea, folosim motoare electrice astfel încât acesta poate fi, de asemenea, utilizat în zonele urbane”, spune el.

Fondată în februarie 2015, de către patru ingineri şi doctoranzi de la Universitatea Tehnică din Munchen, Germania, Lilium a dovedit deja viabilitatea conceptului cu modele la diferite scări, fiind acum în faza dezvoltării primului model test la scară al aeronavei cu decolare şi aterizare verticală.

Vehiculul Lilium combină avantajele elicopterelor şi avioanelor cu aripi fixe evitând în acelaşi timp dezavantajele lor. În timp ce, iniţial este limitat la folosire pe aerodromuri, obiectivul final pentru acesta rămâne decolarea verticală de aproape oriunde, chiar şi din grădina casei, fiind nevoie doar de o suprafaţă plană deschisă de aproximativ 15×15 metri.

Cu toate că decolare şi aterizare este ca cea a unui elicopter, prin pivotarea motoarelor sale funcţionează ca o aeronavă foarte eficientă, care poate călători cu până la 400 km/h pe o distanţă de 500 km.

Este destinat, în principal, pentru zborul de agrement în timpul zilei, în condiţii meteorologice bune şi în spaţiul aerian neaglomerat, până la 3 km altitudine.

Compania are planificat primul zbor experimental cu echipaj în 2017 şi prezentarea vehiculului pentru acordarea licenţelor până în 2018.

Şi compania aviatică Terrafugia din Statele Unite ale Americii a anunţat că prototipul TF-X, maşina zburătoare la care lucrează de câţiva ani, va fi gata tot în 2018.



Scrieti un comentariu