Prisma » Sport » 40 de echipaje se întrec la Cupa Reşiţa de viteză în coastă

40 de echipaje se întrec la Cupa Reşiţa de viteză în coastă

Concursul începe vineri, pe Valea Domanului

Sute de cai putere vor concura pentru cel mai bun timp între 29 iunie şi 1 iulie pe traseul de viteză în coastă din Valea Domanului din Reşiţa, considerat a fi cel mai dificil parcurs de acest tip din ţară. Campionatul Naţional de Viteză în Coastă-Dunlop 2012 – Cupa Reşiţa – va alinia peste 40 de echipaje din toată ţara, favorit fiind însă din start, la clasa lui, reşiţeanul Lucien Hora, multiplu campion naţional la automobilism. Competiţia, organizată de Clubul ACM Sport din Reşiţa, marchează, simbolic, 140 de ani de la construirea primei locomotive cu abur la Reşiţa şi 40 de ani de la înfiinţarea Muzeului de Locomotive. Este, totodată, cel de-al 32-lea an de competiţii cu motor la Reşiţa, ceea ce constituie, desigur, o lungă tradiţie, pe care, organizatorii care au susţinut miercuri o conferinţă de presă – Ion Zamfir, director organizatoric, şi Walter Fleck, ofiţer de presă – nu vor să o întrerupă. Deşi an de an greutăţile materiale fac tot mai dificilă organizarea acestei competiţii, fanionul nu se lasă jos şi, iată, reşiţenii se pot bucura de etapele cinci şi şase în cadrul Cupei Reşiţa.

“Competiţia se desfăşoară în parteneriat cu Primăria Reşiţa, ne-a spus Ion Zamfirescu, Consiliu judeţean, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, IPJ Caraş-Severin, Inspectoratul de Jandarmi, ISU, Poliţia Comunitară, ProCar, Neuromed Timişoara. E nevoie de bani şi pasiune pentru acest sport. Dar banii sunt puţini iar automobili-ştii sunt nişte sportivi aparte, pe care-i admit foarte mult. Ei concurează pentru propria lor pasiune, pentru că îi premiem cu cupe şi şampanie, atât. Avem un singur echipaj, anul acesta, al lui Lucien Hora. Din păcate, deşi Christian Nistoran e sportivul nostru, nu am mai reuşi să-i asigurăm maşină la această competiţie. Automobilul său e proprietatea UCMR, e în garajul societăţii dar, deşi nu îl poate valorifica, pentru că se află în insolvenţă, nu am găsit înţelegere. Sperăm ca anul viitor să remediem situaţia. Vom pune accent puternic pe măsurile de securitate. Până la această oră s-au înscris 40 de participanţi dar până joi seara vor mai veni probabil trei sau patru echipaje. Faţă de Teliu sau Râşnov unde se înscriu câte 70-80 de echipaje, noi avem mai puţine dar suntem şi mai departe iar acest traseu e foarte dificil.”

“Cupa Reşiţa e singura competiţie de acest fel din vestul ţării, a spus şi Walter Fleck. E un traseu foarte greu, un traseu tehnic dar şi spectacolul e frumos iar lungimea parcursă, de 4,82 kilometri, e tocmai potrivită.”

Organizatorii susţin că ar fi bine ca mai multe autorităţi sau sponsori locali să se implice, pentru că această cupă e a oraşului. Nu e nevoie numai de bani, ci şi de parteneriate pe diverse domenii care pot ajuta automobilismul şi aceste competiţii.

Dan Apostolescu



Scrieti un comentariu